Ruime degoekooi (+attributen) te koop aangeboden

Van terrarium tot traliekooi en van hangmatje tot looprad. Hier kun je zowel gebruikte als ongebruikte degoespullen aanbieden of vinden. Let op: geen degoes!

Ruime degoekooi (+attributen) te koop aangeboden

Berichtdoor Muskje » vr 25 jul, 2014 08:48

Dag degoeliefhebbers,

Ben je op zoek naar een ruime, mooie (degoe)kooi? Ik heb er één staan die graag wil verkopen.
Het gaat om een verbouwde hondenbench van 103 cm breed, 83 cm hoog en 73 cm diep met 2 deuren (voor en zijkant). De kooi is afgewerkt met gaas (1x1 cm) zodat ook kleine degoetjes niet door de spijlen zouden kunnen ontsnappen. Verder hebben we hebben er een 'bak' in gebouwd zodat bodemmateriaal e.d. niet door de spijlen/het gaas valt. De achterkant en één zijkant van de kooi zijn dichtgemaakt, zodat het niet zo tocht en er minder rommel achter de kooi valt. We hebben hiervoor gebruik gemaakt van een oude vloer, dus het ziet er nog gezellig uit ook!
De kooi heeft 1 driehoekvormige verdieping, zodat de degoes zowel makkelijk naar boven kunnen klimmen als wat ren en speelruimte hebben boven. Al het hout wat er in is verwerkt (de bak op de bodem en de verdieping) zijn afgewerkt met metaal zodat het niet kapot geknaagd kan worden.
Ik heb gemerkt dat het gaas en de spijlen erg handig zijn om verdere attributen te plaatsen/hangen in de kooi. Zo geef ik je er wat plankjes/hoekstukjes bij, een renwiel dat (handig!) op te hangen is, een degoeliftje en wat huisjes e.d.

De kooi is een kleine 6 jaar gebruikt door 2-4 degoes en dat heeft wel wat sporen achtergelaten. Zo moet je denk ik een nieuw verdiepinkje plaatsen (heel simpel, ik kan het wel uitleggen) want die ziet er door jaren van geplas en geknaag toch niet zo florisant meer uit.

Voor foto's, zie http://link.marktplaats.nl/m874503652

Ondertussen is er wel het één en ander aan de inhoud veranderd, maar de kooi zelf is uiteraard hetzelfde gebleven.

De kosten: omdat er veel tijd en geld (ik schat in totaal zo'n 150 euro) in het maken van de kooi heeft gezeten wil ik er graag een vergoeding voor. Omdat de kooi uiteraard wel is gebruikt vraag ik 30 euro, mijns inziens een koopje! De attributen krijg je er gratis bij als je daar ook interesse in hebt.

Ohja, en ook nuttig: ik ben woonachtig in Wageningen. :-)

Stuur me maar een PM'etje of reageer via Marktplaats als je interesse hebt of meer info nodig hebt.

groetjes,

Emma
Laatst bijgewerkt door Muskje op vr 28 nov, 2014 13:49, in totaal 1 keer bewerkt.
Muskje
.:Snuffelaar:.

Re: Ruime degoekooi (+attributen) te koop aangeboden

Berichtdoor lisette1993xx » di 16 sep, 2014 10:43

Hoii het klinkt erg leuk waar ligt wageningen groeten
lisette1993xx

Berichtdoor lianne89 » di 16 sep, 2014 18:09

Hoi, ik wil zelf ook kleine hondenbench verbouwen tot een reiskooitje. Ik vroeg me af hoe je het gaas aan de bench hebt vastgemaakt. Ik ben namelijk nog niet helemaal uit over wat handig is.
lianne89
.:Amateur:.

Berichtdoor Muskje » vr 28 nov, 2014 13:48

Ach, wegens marktplaats reacties was ik dit forum even vergeten te bekijken.
De kooi is nog steeds beschikbaar overigens! (de kooi bleek te groot voor een aantal geïnteresseerden)

Wageningen ligt in Gelderland, vlakbij provincie Utrecht.
En lianne: het gaas is met stukjes metaaldraad aan de kooi "geknoopt". Als ik mijn vader moet geloven was dat veel werk, maar het is in elk geval nog zeer stevig! Dus een lusje metaaldraad door de kooi en het gaas halen, en dan dichtdraaien, en bijknippen.

Als iemand interesse heeft in de kooi: graag via Marktplaats reageren :-)

http://link.marktplaats.nl/m874503652
Muskje

Berichtdoor lianne89 » za 29 nov, 2014 13:08

Ik was inmiddels al klaar met mijn kooi, dacht dat je het niet meer zou lezen. Maar ik heb zelf kleine sleutelringen gekocht en hiermee wat vastgemaakt. Maar voor het grootste deel heb ik de eindjes van het gaas om de tralies van de kooi gevouwen en vastgedraaid. Dit ging ook goed, maar ben er wel een halve week mee bezig geweest. het is inderdaad een rotwerk!
lianne89

Keer terug naar De Rommelzolder