ontsnapte degoe! ( en weer gevangen, gelukkig)

Deel hier de dagelijkse gebeurtenissen van je degoe(s).

ontsnapte degoe! ( en weer gevangen, gelukkig)

Berichtdoor lianne89 » do 30 okt, 2014 20:24

Kwam er ruim een uur geleden achter dat één van degoes was ontsnapt. Toen ik thuis kwam uit mijn werk, zag ik al dat er dode spin, die zo te zien al een tijdje dood was, op het tapijt lag. Vond het wel raar dat ie daar ineens zo lag. Dode spinnen komen meestal niet vanzelf onder de kast uit kruipen.. Maar verder geen aandacht aan besteedt en gewoon gedoucht en gegeten e.d. Rond 19.15 ging ik even naar boven, waar de degoekooi staat. Ik geef ze rond die tijd altijd een zandbadje voor een paar uur, totdat ik weer naar bed ga. En toen zag ik dat ik de kooi open had staan. Dacht eerst dat ik 's avonds al een keer boven was geweest en dat ie dus hooguit 2 uurtjes had opengestaan. Maar toen bedacht ik me dat ik vanmorgen voor het laatst boven was geweest. OEPS... Djamila zat netjes in de kooi, maar na de hele kooi doorzocht te hebben, geen Django gevonden. Heel de kamer doorzocht en overal lag ontlasting, maar geen degoe. De deur heeft heel de dag opengestaan, dus de volgende stap was mijn slaapkamer doorzoeken. Ook geen Django. Toen dacht ik weer aan de spin en ben ik beneden gaan zoeken. (de slaapkamerdeuren stonden open en de trap komt in de woonkamer uit, zonder tussendeuren). Algauw vond ik in de buurt van de dode spin heel veel keutels en kwam al snel bij de bank uit. Ik had de hele avond al de tv aan staan, dus die zacht gezet en hoorde al snel getrippel onder de bank vandaan komen. Ben allang blij dat ie zichzelf niet had geëlektriseerd. Ben in totaal maar 10 minuten aan het zoeken geweest, maar dan nog het vangen! Heb de halve woonkamer overhoop gehaald en ben op 'jacht' gegaan. Ruim een halfuur later had ik hem dan eindelijk gevangen. Viel me niet eens echt tegen, gelukkig.
Tja hebt degoes en je zal het weten ook!
lianne89
.:Amateur:.

Re: ontsnapte degoe! ( en weer gevangen, gelukkig)

Berichtdoor quickening » za 01 nov, 2014 17:28

Je mag volgens mij wel blij zijn dat hij niets kapot heeft geknaagd! Sinds ze bij mij in het terrarium zitten is ontsnappen niet meer aan de orde; die deuren vergeet ik echt niet te sluiten! En sinds een maand of 3 let ik er sowieso extra op, want we hebben 2 kittens rondlopen die de degoes ontzettend interessant vinden. :shock:
Afbeelding
Sam*(28.2.2012) & Frodo*(8.6.2012), Fudge*(31.7.2013), Floyd, Doyle & Finch
Dash*(22.12.2006), Flash* (10.4.2009), Dodge*(18.9.2010)
quickening
.:Admin:.
.:Admin:.

Re: ontsnapte degoe! ( en weer gevangen, gelukkig)

Berichtdoor lianne89 » zo 02 nov, 2014 19:44

Ik ben inderdaad wel blij dat er, zover ik kan ontdekken, niks kapot is. Hij had het denk ik te druk met verkennen. En ben helemaal blij dat hij geen kabels heeft doorgeknaagd en overleden is. Dan zou ik nog 10x liever hebben dat ie de meubels aan had geknaagd. Maar nu heeft ie zich helemaal goed gedragen. En hij was ontsnapt omdat ikzelf de kooi had open laten staan, niet omdat de kooi slecht dicht gaat o.i.d. Maar ik ben er misschien ook iets minder alert op, want ik heb verder ook geen honden of katten of andere dieren die hem op hadden kunnen doden.
Maar eind goed al goed dus in dit geval.
lianne89

Keer terug naar Degoe Babbels