Plots overleden degoe vrouwtje

Vind hier informatie met betrekking tot de gezondheid van degoes. Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts!

Plots overleden degoe vrouwtje

Berichtdoor FreekeBackx » za 04 feb, 2017 16:57

Hoi allemaal,

Wat een super handig forum is dit toch!
Nu zit ik met een vraag. Ik zal nooit een antwoord met zekerheid krijgen en heb zelf wel wat gedachten, maar misschien zijn hier ook nog mensen die mee kunnen /willen denken.
Ik had drie degoes. Een mannetje en twee vrouwtjes. Afgelopen week kwam ik in de avond thuis en 1 van mijn vrouwtjes was helemaal slap, de achterkant viel steeds om, kon dus bijna niet meer lopen. Ze was in een paar dagen ontzettend veel gewicht verloren. Tanden waren nog oranje en ze had geen bolle buik o.i.d.

Helaas is deze lieve dame die nacht overleden.
Ik heb eerder niks aan haar gemerkt. Het enige was dat ze banger was dan normaal. Ik weeg mijn degoes wekelijks en ze zijn super tam.
Ik kon haar de dag ervoor niet oppakken ze bleef maar wegrennen zodra mijn hand bewoog. Ik dacht dat ze misschien een keer geschrokken zou zijn. Heb dus ook niks geforceerd en haar zover laten gaan als ze zelf wilde ,maar daarom die dag het gewicht niet gezien.

Ik vroeg mij af of er ideeën zijn wat er met mijn meisje kan zijn gebeurt? Ze was pas een jaar oud!!
Mijn andere degoes zijn overigens nog fit en gezond.
FreekeBackx
.:Snuffelaar:.

Re: Plots overleden degoe vrouwtje

Berichtdoor Evelyne » di 07 feb, 2017 10:01

mijn eerste gedachte: Een hersenbloeding of dergelijke? :(
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Groetjes Evelyne
Evelyne
.:Admin:.

Berichtdoor FreekeBackx » wo 08 feb, 2017 11:32

Daar leek het mij ook op. Maar dat kan toch bijna niet zomaar ineens op zo'n jonge leeftijd?
FreekeBackx

Berichtdoor Evelyne » do 09 feb, 2017 09:22

Kan altijd een keer, foutje der natuur. Mensen sterven ook wel eens op jonge leeftijd terwijl ze gezond leken te zijn
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Groetjes Evelyne
Evelyne

Keer terug naar Medisch