Degoes vechten

Lees hier alles over het gedrag van degoes.

Degoes vechten

Berichtdoor Daanbabs » do 22 jun, 2017 07:38

Wij hebben nu al 1 jaar 2 vrouwelijke Degoes. In het begin zaten zij in een hok van 80x50x70 maar omdat star (zo heet de ene degoe) alles kapot knaagde heb ik sinds kort een vogelvoliere voor ze. Lekker groot en ruime klim en speelgelegenheden(hok staat er nu 2,5week). Toen wij ze in het nieuwe hok deden niks aan de hand terwijl je dan zou denken dat wordt vechten ivm territorium maar nee niks. Tot vandaag, ik dacht eerst dat ze aan het stoeien waten want dat deden ze best vaak maar nee dit keer was het echt een gevecht. Light de andere degoe viel star echt aan. De reden geen idee. Dus heb ik star er ff uitgehaald toen weer geprobeerd erin maar het ging weer fout. Heb het een paar keer geprobeerd met steeds een half uur ertussen maar steeds fout haren vlogen in het rond en Light had zelfs een bloedend oog Na het schoonmaken van het oog gelukkig geen bloed meer maar of er schade is weet ik niet. De laatste keer dat ik het vandaag wederom probeerde met een paar uur ertussen ging het weer mis en star vloog zowat in m'n armen zovan haal mij hier weg. Ik heb star in dat oude hok gedaan en het gaat nu goed met haar(geen hoge piepjes meer). Maar ik heb gelezen dat Degoes dood kunnen gaan uit eenzaamheid. Oke ik heb liever dat ze dood gaan uit eenzaamheid (sorry klinkt heel hard)dan wanneer ze elkaar afmaken . Wat kan hier de oorzaak van zijn na 1 jaar? Daarvoor hadden ze echt nooit ruzie. Pfffff HELP m'n kids vinden het zo zielig dat ze zo alleen zitten en om eerlijk te zijn ik ook
Daanbabs
.:Snuffelaar:.
.:Snuffelaar:.

Keer terug naar Omgang en Gedrag