Flower blijft maar piepen

Lees hier alles over het gedrag van degoes.

Flower blijft maar piepen

Berichtdoor Samantha » vr 27 jan, 2012 12:39

Hoi allemaal,

ik weet even niet zo goed wat ik hiermee moet of wat er aan de hand is, maar Flower begon net, 5 minuten geleden of zo, te piepen... Ze zit boven op het nachthokje en blijft maar van die alarmgeluidjes geven, echt de hele tijd na elkaar... iemand een idee wat dit is?

Groetjes Samantha
Samantha
.:Snuffelaar:.

Re: Flower blijft maar piepen

Berichtdoor Kala » vr 27 jan, 2012 13:13

Geen diarree oid?
Geen gek gekleurde plekken op de planken gezien?
Als dat wel zo is, dan duidt het op pijn.

Soms doen ze dit en dat kan soms ook echt wel even aanhouden.
Hier gebeurt het heel zelden en ik krijg ze er dan meestal uit door tegen ze te praten en ze wat lekkers te geven. Je moet hiermee alleen oppassen dat het geen beloning wordt. Anders gaan ze straks zo spastisch piepen om aandacht en wat lekkers te krijgen. ;)

Misschien kun je haar gewoon iets anders dan anders aanbieden waardoor haar aandacht afgeleid wordt. Een pakketje van WC papier met lekkers erin (hooi even weken in water, dan knoopt het makkelijker ;)), een WC rol, nieuw blokje hout, schoon handdoekje, what ever.

Succes.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery. Today is a gift, thats why it's called 'the present'.
Afbeelding
My degus flourish well on their species appropriate and balanced diet. You can read along, try and see for yourself!
Kala
.:Kwebbelkous:.

Berichtdoor Samantha » vr 27 jan, 2012 13:36

Nou het was na een kwartier gelukkig voorbij, nu gaan ze weer gewoon verder zoals altijd. Nee er is niets raars aan haar te zien, daar had ik idd al naar gekeken, of het niet iets kon zijn waaraan ze pijn kon hebben.

Maar mocht het weer gebeuren, dan ga ik kijken of ik haar af kan leiden! Dank je wel voor je antwoord.
Samantha

Berichtdoor callisto » vr 27 jan, 2012 15:42

Het kan ook dat ze heeft iets gehoord (wat jij natuurlijk niet kon horen) of een vogel zien voorbij vliegen en daarom wilde ze haar soortgenooten waarschuwen.
Het gebeurt hier ook wel eens en ik heb ook geen idee waarom. Soms ligt het beestje in het hangmat te piepen en dan na een paar minuutjes is weer stil.
callisto

Berichtdoor Kala » vr 27 jan, 2012 16:16

callisto schreef:Het kan ook dat ze heeft iets gehoord (wat jij natuurlijk niet kon horen) of een vogel zien voorbij vliegen en daarom wilde ze haar soortgenooten waarschuwen.
Het gebeurt hier ook wel eens en ik heb ook geen idee waarom. Soms ligt het beestje in het hangmat te piepen en dan na een paar minuutjes is weer stil.

Dat is idd een paar minuutjes. Maar je leest wel vaker dat dat een kwartier of zelfs een half uur lang doorgaat. Dat is volgens mij geen waarschuwingspiep meer. Dat zou hun in de natuur juist in gevaar brengen.

Wij wonen 5 hoog, dus grotere vogels komen hier op ooghoogte voorbij gevlogen. Als ze hier een kraai oid horen als de deur openstaat, schiet iedereen weg. Maar dat is met 1 schelle piep. Veiligheid voorop!! ;)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery. Today is a gift, thats why it's called 'the present'.
Afbeelding
My degus flourish well on their species appropriate and balanced diet. You can read along, try and see for yourself!
Kala

Keer terug naar Omgang en Gedrag