Aanhoudend piepen?

Lees hier alles over het gedrag van degoes.

Aanhoudend piepen?

Berichtdoor Tonic » zo 16 dec, 2012 10:49

Ik had al een paar andere threads over dit onderwerp gelezen. Maar één van mijn degoes (ik heb twee jonge mannetjes) piept gemiddeld ongeveer 15 minuten aan een stuk door, ongeveer eens in de twee weken. Ik had gelezen dat het kon zijn doordat hij geschrokken is (maar mijn andere degoe schrikt dus nooit?) of door slechte voeding. Ze hebben altijd genoeg water, hooi en voer, dus dat is ook niet het geval. Zijn tanden zijn ook gewoon oranje. Ik geef ze alleen een zandbad per 2-3 dagen, zou het daar aan kunnen liggen? De vorige eigenaar, die veel verstand had van degoes, gaf ze ook niet iedere dag een zandbad. Maar ik vind het nog steeds raar dat de ene wel van die "piepperiodes" heeft en de ander niet. Kan iemand mij helpen?
Tonic
.:Snuffelaar:.

Re: Aanhoudend piepen?

Berichtdoor Evelyne » zo 16 dec, 2012 16:00

Het kan ook zijn dat hij wil "waarschuwen" voor " gevaar". Let er maar eens op wat er met de oortjes van de anderen gebeurd als er een zo aan het piepen is. ze blijven meestal rustig zitten waar ze zitten maar worden alert gehouden door de waarschuwer.
Dat ze niet hoeven waarschuwen voor gevaar hebben ze dan zelf nog niet zo in de gaten, zit toch in de aard van het beesje :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Groetjes Evelyne
Evelyne
.:Admin:.
.:Admin:.

Berichtdoor Tonic » zo 16 dec, 2012 21:19

Evelyne schreef:Het kan ook zijn dat hij wil "waarschuwen" voor " gevaar". Let er maar eens op wat er met de oortjes van de anderen gebeurd als er een zo aan het piepen is. ze blijven meestal rustig zitten waar ze zitten maar worden alert gehouden door de waarschuwer.
Dat ze niet hoeven waarschuwen voor gevaar hebben ze dan zelf nog niet zo in de gaten, zit toch in de aard van het beesje :mrgreen:

Juist, ik zal de volgende keer goed op de oortjes van de ander letten! Bedankt dat je de tijd hebt genomen om een behulpzaam antwoord te schrijven.

Nog fijne feestdagen, alvast! :mrgreen:
Tonic

Berichtdoor Kala » ma 17 dec, 2012 09:39

Aller eerst even over de kleur van de tanden. Dat zegt niks over de huidige gezondheid. Dat stuk van de tanden wat je kunt zien is van ongeveer 2 á 3 weken geleden. Het zegt dus wat over de gezondheid van een paar weken geleden.

Het piepen kan ook vaak voortkomen uit het slapen (slechte droom oid) of pijn in de buik. Aan de slechte droom kun je niet zoveel doen. Aan pijn in de buik wel en daarvoor kun je eens een ander (geschikt!) voer proberen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery. Today is a gift, thats why it's called 'the present'.
Afbeelding
My degus flourish well on their species appropriate and balanced diet. You can read along, try and see for yourself!
Kala
.:Kwebbelkous:.
.:Kwebbelkous:.

Keer terug naar Omgang en Gedrag