bijten

Lees hier alles over het gedrag van degoes.

bijten

Berichtdoor xlieke » za 17 aug, 2013 20:31

Heei,
Me degoes zijn al helemaal gewend en beginnen ook tam te worden. beertje heeft al verschillende keren op me hand gezeten. In het begin knabbelde ze wel een beetje aan me vinger zo van wat is dit maar gister beet ze door. Nu is t niet zo dat ik er bang van ben geworden ofzo want ik word.wel vaker gebeten door dieren maar als ze hier me door blijft gaan wat kan ik dan doen om t bijten af te leren?

Xoxo
xlieke
.:Snuffelaar:.
.:Snuffelaar:.

Re: bijten

Berichtdoor quickening » za 17 aug, 2013 22:00

Mijn ervaring met bijten is dat degoes alleen bijten als ze je iets duidelijk proberen te maken. In dit geval liet Beertje je weten dat ze niet meer op je hand wilde zitten. Gewoon een "laat me nu maar weer gaan"-beet. Dit doen mijn degoes ook als ik ze te lang vastpak (eigenlijk niet zo gek als je er bij stilstaat). Kortom, het is alleen een waarschuwing en dat kun je helaas niet afleren. Tegenwoordig merk ik gauw genoeg wanneer ik ze weer moet terugzetten; meestal worden ze onrustig/ongeduldig. Probeer ook altijd je handen vlak te houden (dus dat ze gewoon kunnen zitten), meestal vinden ze dat prettiger.
Afbeelding
Sam*(28.2.2012) & Frodo*(8.6.2012), Fudge*(31.7.2013), Floyd, Doyle & Finch
Dash*(22.12.2006), Flash* (10.4.2009), Dodge*(18.9.2010)
quickening
.:Admin:.
.:Admin:.

Keer terug naar Omgang en Gedrag