Wat moet ik doen??

Lees hier alles over het gedrag van degoes.

Wat moet ik doen??

Berichtdoor Degoe Paradise » wo 23 okt, 2013 09:38

Hoi hoi ik heb een dames groep van 5 Degoes, maar eentje rijdt steeds op dezelfde ook als die zit te eten, dus die is steeds maar aan het weg rennen voor haar. Nu was zij ziek ( tandjes te lang en zalfje voor der oogje ) en zit ze appart maar het is nu veel rustiger in beide kooien. Nu zat ik tussen 2 opties te twijfelen. Dit zijn ze:

1: Die 2 die nu apart zitten apart laten
2: Of die 2 weer in de groep gooien en het ze laten "uitvechten" eerst moet ik ze weer aan elkaar koppelen want ze zitten al een halve week appart.

Verder zitten ze wel steeds aan de kooi naar elkaar te tralie knagen.. Maar ze slapen nu veel meer naar mijn idee (ze slapen uit xD) en het is gewoon rustiger, sommige slapen nu meer overdag dan eerst.

Wat moet ik doen?
Degoe Paradise
.:Amateur:.

Re: Wat moet ik doen??

Berichtdoor Butters » wo 23 okt, 2013 11:45

Ik zou proberen ze bij elkaar te zetten en te laten, ze zullen vaak altijd wel op elkaar rijden of met elkaar boksen want ze moeten af en toe de rangorde bepalen. Zolang het vechten niet te erg wordt gewoon proberen de groep compleet te houden. Je kunt ook meerdere eetbakjes gebruiken zodat ze wat rustiger kunnen eten.

Als we een zieke degoe hebben halen we 'm 2 of 3 keer per dag uit de kooi en krijgt ze een prive maaltijd :mrgreen: Als ze bijvoorbeeld aan de tandjes geholpen zijn kun je ze een wortelpapje of critical care geven.
Butters

Berichtdoor Degoe Paradise » wo 23 okt, 2013 17:56

Ik heb samen met mijn ouders besloten ze toch met zijn 2en apart te houden ( zaten ze voordat ik ze kocht ook ) en het is nu veel rustiger in 'huis". We hebben er volgens ons goed aan gedaan :wink: :D Ze zijn ook heel blij
Degoe Paradise

Berichtdoor Degoe Paradise » vr 29 nov, 2013 21:55

Ik haal mijn topic maar weer omhoog want wil ze weer aan elkaar koppelen, maar nu heeft er 1tje een wond op der snuit en boven der oog, ze vallen elkaar ook echt aan, ik ga het nog een paar keer proberen op neutraal gebied. Ik hoop dat het lukt :(
Degoe Paradise

Berichtdoor melson » za 30 nov, 2013 08:42

zet je ze gewoon bij elkaar? heb je geen split in je kooi waar ze al veilig contact kunnen maken of verwissel je het zandbad voor de geur?
ik las dat sommige koppelingen over weken en zelfs maanden gingen en de dieren kwamen pas bij elkaar nadat het bij de split rustig en geen agressie meer te zien was.
groetjes
Melanie

---------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
melson

Berichtdoor Degoe Paradise » za 30 nov, 2013 15:29

Ik heb ze op een neutraal gebied gezet met een split er tussen, dat ging goed beetje piepen enzo maar dat is normaal, toen heb ik de split eruit gehaalt beetje boksen en piepen, 1tje heeft wel een scheurtje in der oor en de ander een wondje op de hoofdje, nu zitten ze in de grote kooi bij elkaar en was het weer boksen en zo, nu is het inmiddels 2 uur later en is het al heel rustig geen gepiep meer, soms een beetje boksen maar ze lijken zich over te geven gelukkig, ze slapen nu ook bij elkaar :D dus ik denk dat het wel goed gaat komen gelukkig :lol:
Degoe Paradise

Berichtdoor melson » zo 01 dec, 2013 12:37

dan duim ik mee, dat het goed gaat komen!!! :)
groetjes
Melanie

http://mel-s-wereld.webnode.nl/
melson

Berichtdoor Degoe Paradise » zo 01 dec, 2013 19:09

even een update: ze gingen weer vechten helaas, maar we blijven vol houden! nu zitten de 2 kleintjes appart morgen nog even bij elkaar en elke dag totdat het goed gaat en ze weer met zijn alle opgestapeld in de mand liggen :P
Degoe Paradise

Keer terug naar Omgang en Gedrag