staart als "speel"goed ???

Lees hier alles over het gedrag van degoes.

staart als "speel"goed ???

Berichtdoor Kiera » ma 30 jun, 2014 21:17

hallo iedereen,

Ik heb 2 degoe zusjes van 13 weken.
Sinds een paar dagen "speelt" Casey nogal fel met de staart van Clover. Het gaat verder dan het normale "loop achter de staart aan en pak de flosh" gespeel. Wanneer ze maar kan is ze me de staart van Clover bezig en het lijkt soms echt dat ze er zo op knabbelt. Clover begint nu ook regelmatig te piepen op dat moment, dus ik vraag mij af of ze dus ook echt de staart tussen haar tanden neemt.

Kan een degoe in de staart van de andere bijten tot een wonde? Ik hoor regelmatig over degoes die een stuk van hun staart kwijt zijt waarvan de oorzaak onbekend is. Dus ik heb een beetje schrik.

Kan iemand mij helpen?

veel liefs
Kiera
.:Snuffelaar:.

Re: staart als "speel"goed ???

Berichtdoor quickening » di 01 jul, 2014 18:39

Het komt wel eens voor dat degoes aan elkaars staart knabbelen. Ik heb dit alleen gehad bij mijn eerste paar degoes. Daar knabbelde Sam ook aan de staart van Frodo. Dit hield na een tijdje op (eigenlijk op het moment dat ze bij mij kwamen wonen -- ze woonden eerst bij mijn broer), maar helaas bleef Frodo later aan zijn eigen staart knabbelen. Ik heb de staart een tijdje verzorgd totdat er geen korstje meer opzat en toen hield het ook op. Ik kan je helaas ook niet vertellen waarom ze het doen, kan een kwestie van dominantie zijn, of verveling.
Afleren is ook moeilijk. Het enige wat ik mij kan herinneren (het is inmiddels ook alweer een jaar of 10 geleden) is dat ik altijd floot als ze aan het knabbelen waren. Ik heb toentertijd ook de inrichting veranderd en wat meer knaagmogelijkheden aangeboden. Het is dus vrij snel opgehouden.
Misschien dat je iets met deze info kan. Ik je helaas niet echt verder helpen. Heb je al gezocht of er misschien nog ergens een oud topic te vinden is...je bent volgens mij niet de eerste met dit probleem.
Afbeelding
Sam*(28.2.2012) & Frodo*(8.6.2012), Fudge*(31.7.2013), Floyd, Doyle & Finch
Dash*(22.12.2006), Flash* (10.4.2009), Dodge*(18.9.2010)
quickening
.:Admin:.
.:Admin:.

Re: staart als "speel"goed ???

Berichtdoor Kiera » di 01 jul, 2014 20:01

ah nee niet aan gedacht. Zal ik doen! Bedankt!

Ik vraag mij af of het niet een beetje een manier is om ze lastig te vallen. 't zijn nogal kibbelende degoes. Als de ene met iets aan het spelen is dan wilt de andere dat natuurlijk ook. 'k heb zon vermoeden dat het daar wat mee te maken heeft.

Bedankt! Kiera
Kiera

Keer terug naar Omgang en Gedrag