knuffellen degoes?

Lees hier alles over het gedrag van degoes.

knuffellen degoes?

Berichtdoor karina » ma 10 nov, 2014 11:13

Hoi ik ben Karina,

Onze degoes Bonny en Clyde inmiddels 11 weken roepen naar me omdat ze graag uit de kooi gaan.
Dan gaan ze graag in mijn nek zitten onder de trui.
Doe jullie degoes dat ook?

Zou er wel een foto bij willen voegen maar weet niet hoe.

Groetjes Karina
karina
.:Snuffelaar:.

Re: knuffellen degoes?

Berichtdoor quickening » ma 10 nov, 2014 18:30

Mijn degoes zijn niet zo knuffelig. Heb eigenlijk nog nooit een degoe gehad die wilde knuffelen. De enige die ik op mijn schouder kon laten zitten was Fudge, maar die was gewoon tam. Ik kan ze af en toe wel 'vlooien', maar zodra ze er genoeg van hebben duwen ze mijn vinger weg. :)

Foto's plaatsen gaat helaas (nog) niet op het forum. Je kunt wel een foto ergens uploaden (bijv. flickr, photobucket, etc.) en dan hier het linkje plaatsen.
Afbeelding
Sam*(28.2.2012) & Frodo*(8.6.2012), Fudge*(31.7.2013), Floyd, Doyle & Finch
Dash*(22.12.2006), Flash* (10.4.2009), Dodge*(18.9.2010)
quickening
.:Admin:.
.:Admin:.

Berichtdoor karina » ma 10 nov, 2014 19:19

Bedankt voor je reactie ,

Ze doen het allebei maar Clyde is actiever en nieuwschieriger naar de omgeving buiten de trui.
Ook in de handen slapen vinden ze fijn.
Ben hier wel erg blij mee vooral omdat ik hoor dat het toch best bijzonder is dat ze dit willen.

Groetjes Karina
karina

Berichtdoor lianne89 » ma 10 nov, 2014 20:18

De mijne zij n absoluut niet knuffelig. Ik kan ze aanraken en een beetje aaien. en als het echt moet, ook oppakken en b.v. medicijnen geven, maar dat vinden ze niet echt prettig. Als ze los lopen, komen ze af en toe wel over mijn schoot lopen en probeer ze ook wel wat tammer te maken, door ze aan de aanrakingen te laten wennen.
lianne89
.:Amateur:.
.:Amateur:.

Berichtdoor karina » di 11 nov, 2014 13:15

http://s1374.photobucket.com/user/karinapeters2806/library/?sort=3&page=1

hier nig meer nu maar duimen dat ie het doet.
Nog een vraagje tot hoe oud groeien degoes?
karina

Berichtdoor Sophie » wo 12 nov, 2014 15:24

Oke, dus als ik het goed begrijp is het niet echt typisch degoe gedrag om geknuffeld te worden? Ik heb zelf nog geen degoe, maar denk erover na om er een of twee aan te schaffen.
Sophie

Berichtdoor karina » do 13 nov, 2014 09:52

Hoi Sophie,

Als je graag degoes aan wil schaffen dan minimaal twee.
Het zijn namelijk groeps diertjes en bij mij is het zo waar de een gaat is de ander niet ver uit de buurt.
En ik ben zeker geen ervarings deskundige want Bonny en Clyde zijn mijn eerste degoes.
Maar ik heb wel heel veel onderzoek gedaan voor ik besloot de dames in huis te nemen;-).
Ik heb er zeker geen spijt van en geniet met volle teugen van mijn schatjes.

Groetjes Karina
karina

Berichtdoor Kiera » wo 19 nov, 2014 15:42

hallo Sophie,

degoes zijn niet gelijk cavia's die op u schoot liggen en daar blijven liggen.
Maar ik kan mijn degoes wel degelijk knuffelen, dat is natuurlijk klein maar ik kan die in mijn hand houden en zo tegen mijn gezicht, zo even een knuffel geven. En ze blijven soms ook gewoon even op mijn arm liggen, en dan gaan ze erweer vandoor. Ik laat ze in de zetel lopen, dan lopen ze over mij, mijn man, de leuningen. Als ze eens bij mij passeren streel ik ze even. Wel opletten, het zijn springens, vanaf hoe hoog dat ze ergens afdurven is degoe-afhankelijk in mijn ervaring. Maar een degoe denkt wel snel dat die een superdegoe is en verder kan springen dan dat hij kan en wilt hij bv van de zetel naar de salon-tafel, als hij daar niet geraakt dan is het wel bam de grond op en zo breken ze pootjes, dus met opletten.

Oke, even afgeweken.
Hoe tam je dier wordt, hangt af van het karakter van het dier. Maar hoe meer je er mee bezig bent, hoe meer ze gaan wennen en hoe meer je met ze kan doen. Hoe snel dat gaat is afhankelijk van het karakter.
Zelfs al zou ik mijne niet kunnen oppakken, het is ontzettend fijn om er gewoon naar te kijken. Het zijn leuke beestjes, maar niet de meest makkelijke huisdieren. Degoe-dierenland kan best nog wel wat goede degoe-baasjes gebruiken. Maar weet waar je aan begint!

Als je nog iets wil vragen mag je ook altijd pb sturen

groetjes
Kiera
Kiera

Keer terug naar Omgang en Gedrag